• Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Jakie języki rozwijają się w sieci i co to oznacza dla firm, które chcą dotrzeć do odbiorców na całym świecie? Potrzeba komunikacji w wielu językach w sieci nigdy nie była tak ważna. Jest to szczególnie istotne dla eksporterów, w przypadku których używanie tylko jednego języka w sieci nie jest już wystarczające, aby w pełni wykorzystać możliwości dostępne za granicą.

Podsumowanie faktów: zmiany w językach online

  • Ponad 50% wszystkich wyszukiwań w Google odbywa się w języku innym niż angielski
  • Strony internetowe w języku angielskim dotrą tylko do ¼ światowej populacji online
  • Częstotliwość występowania języka chińskiego i rosyjskiego w sieci wzrosła o 1000%* od 2000 do 2010 r.
  • Użycie języka arabskiego w sieci wzrosło o oszałamiające 2500%* od 2000 do 2010 roku.
  • Przewiduje się, że do 2015 roku arabski będzie czwartą co do wielkości grupą językową z 150 milionami użytkowników online.
  • Język chiński wyprzedził angielski z liczbą 513 milionów* osób posługujących się nim online.
  • Językiem angielskim posługuje się 489 milionów* osób online.
  • Hiszpański jest trzecim najpopularniejszym językiem online.

*Badania przeprowadzone przez Common Sense Advisory (Common Sense Advisory, ROI Lifts the Long Tail of Languages in 2012, Benjamin B. Sargent, 2012).

Potrzeba co najmniej 12 języków, aby dotrzeć do 80% globalnej publiczności online.

To bardzo dużo języków, a dzięki zrozumieniu, na które rynki chcesz trafić, możesz zacząć kierować dodatkowy ruch i sprzedaż poprzez swoją stronę internetową, wybierając odpowiednie języki dla swojej firmy. Oto najważniejsze języki, na które warto zwrócić uwagę:

  • Chiński
  • Rosyjski
  • Arabski
  • Hiszpański
  • Japoński
  • Niemiecki

Które języki wydają najwięcej?

Common Sense Advisory przyjrzało się również względnej sile wydatków populacji online jako procentowi całkowitego światowego e-GDP, określanego jako World Online Wallet (WOW). Na pierwszym miejscu znajduje się język angielski, a następnie japoński, niemiecki i hiszpański. Należy jednak zwrócić uwagę na możliwości na rynkach, które szybko się rozwijają, a mianowicie na rynku rosyjskim i arabskim, które wzrosły o 61% w porównaniu z danymi z 2010 roku.

Odrób pracę domową przed tłumaczeniem; jeden rozmiar nie pasuje do wszystkich

Mimo że wzrost w Internecie będzie postępował w skali globalnej, a technologia szybko dociera do krajów rozwijających się, nie oznacza to, że każda firma powinna zacząć tłumaczyć swoją stronę internetową na wszystkie te języki! Jednak pozwala to zrozumieć, gdzie leżą możliwości biznesowe, aby skierować się do światowej publiczności. Przy ogromnym wzroście handlu elektronicznego między firmami (20% wzrost w ciągu jednego roku) - jest to jeszcze ważniejsze.

Jak skutecznie tłumaczyć

Komunikacja w innych językach może wydawać się ogromnym zadaniem, ale przy starannie przemyślanym planie tłumaczenie i lokalizacja zarówno materiałów internetowych, jak i drukowanych zapewnia niezbędne narzędzia do skutecznej ekspansji na nowy rynek i wspierania szybkiego wzrostu. Badania pokazują, że klienci są cztery razy bardziej skłonni do zakupu na stronie internetowej w ich własnym języku.

Jaka jest przyszłość języków online?

Odkąd w 2010 roku pojawiła się pierwsza domena z arabskimi znakami, poszerzanie zakresu znaków, które mogą być używane w Internecie, będzie postępować. Oprócz tego istnieją również programy takie jak The Noun Project, który stara się stworzyć nowy globalny język przy użyciu ikon. Niektóre języki prawdopodobnie również znikną, w tym takie jak polski i grecki, ponieważ rodzimi użytkownicy migrują do używania bardziej rozpowszechnionych dialektów.

Możemy być jednak pewni jednej rzeczy, jeśli chodzi o przyszłość języka online; po prostu nie wystarczy, aby firmy polegały na języku angielskim w komunikacji z publicznością na całym świecie.

Aby dowiedzieć się więcej o językach online i jak to wpływa na Twój biznes eksportowy, przeczytaj nasze darmowe przewodniki. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej i pobrać nasze przewodniki.

Jeśli mają Państwo pytania dotyczące usług tłumaczeniowych lub chcieliby Państwo uzyskać wsparcie w opracowaniu skutecznego planu komunikacji w celu wejścia na nowe rynki, prosimy o kontakt z członkiem naszego zespołu pod numerem telefonu + 44 (0) 1926 335 681 lub adresem e-mail info@comtectranslations.com.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn