• Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Jeśli szukasz możliwości eksportu swoich produktów i usług na nowe rynki zagraniczne, prawdopodobnie rozważałeś zarezerwowanie miejsca na międzynarodowych targach lub wystawie dla swojego sektora działalności. Na odpowiednim wydarzeniu będziesz miał okazję spotkać się z docelową grupą nabywców, dostawców, potencjalnych klientów i dziennikarzy - wszystko to pomoże Ci w budowaniu kontaktów biznesowych, a także da Ci możliwość uzyskania cennych informacji na temat wybranego rynku.

Wystawianie się na międzynarodowych targach może wydawać się sytuacją "make-or-break", gdy wprowadzasz swoją markę na nowy rynek. Ale można je również wykorzystać do jakościowego badania rynku. Na przykład, może to być okazja do przezwyciężenia zastrzeżeń dotyczących decyzji zakupowych, wprowadzenia nowego produktu na rynek i oceny konkurencji.

Lista kontrolna międzynarodowych targów

Sposób mierzenia sukcesu zagranicznych targów handlowych dla Twojej firmy będzie całkowicie zależał od Twoich celów. Niezależnie od tego, jakie one są, dobre przygotowanie jest niezbędne. W tym celu przedstawiamy naszą podręczną listę kontrolną, która pomoże Ci zadbać o wszystkie podstawy przed wystawieniem się za granicą:

  1. Czy masz fundusze? Po co finansować targi samodzielnie, skoro dostępne są fundusze umożliwiające brytyjskim firmom prowadzenie interesów za granicą? Program Dostępu do Targów (TAP) UKTI zapewnia dopasowane finansowanie kwalifikującym się firmom (do pewnego poziomu), a także porady i wsparcie ekspertów handlowych.
  2. Określ właściwe targi. Jeśli korzystasz z finansowania w ramach TAP, targi, w których bierzesz udział, będą jednymi z tych wskazanych przez program. Jeśli jednak wybierasz się na nie samodzielnie, koniecznie musisz przeprowadzić szeroko zakrojone badania w celu znalezienia odpowiedniego wydarzenia. Nawet jeśli Twój wybór jest ograniczony do regionu, w którym chcesz prowadzić interesy, badania te pomogą Ci opracować strategię specjalnie dla tego wydarzenia.
  3. Jaki jest Twój budżet? Nawet jeśli masz fundusze, będziesz potrzebował rozsądnego budżetu, jeśli chcesz wywrzeć wpływ. Oprócz kosztów wystawienniczych, takich jak opłaty za powierzchnię wystawienniczą, stoiska, materiały promocyjne itp., potrzebny będzie również budżet na podróż, w tym koszty transportu wyświetlaczy, materiałów marketingowych i produktów do miejsca imprezy.
  4. Plan marketingowy. Należy upewnić się, że posiadamy skuteczny plan marketingowy i pomocnicze materiały promocyjne na targi. Twój plan może obejmować strategię przed wystawą, informowanie potencjalnych klientów o tym, że bierzesz udział w wystawie, marketing podczas wystawy i oczywiście działania następcze po wystawie. Wszystkie pomocnicze materiały marketingowe będą musiały być skierowane na nowy rynek, więc wszystko, począwszy od banerów, ulotek, wizytówek, toreb z upominkami, broszur itp. będzie musiało być zlokalizowane i przetłumaczone dla tej grupy odbiorców. Comtec codziennie tłumaczy materiały marketingowe dla wiodącej międzynarodowej firmy wystawienniczej UKIP Media and Events. Dowiedz się więcej o tym, jak wspieramy ich działania tutaj.
  5. Nie zapominaj o technologii cyfrowej! Nie tylko druk i fizyczne materiały promocyjne będą wymagały lokalizacji. Należy również zadbać o wszelkie materiały multimedialne, które planujemy wykorzystać na stoisku. Jeśli planujesz wykorzystać już stworzone zasoby, istnieją efektywne kosztowo sposoby na ich lokalizację. Na przykład użycie napisów na filmie wideo jest zazwyczaj łatwym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę, że w zatłoczonej hali targowej i tak będzie zbyt głośno, aby dźwięk był słyszalny.
  6. Czy zarezerwowałeś tłumacza? Chociaż targi zagraniczne to świetna okazja do nawiązania bezpośrednich kontaktów i budowania osobistych więzi, warto mieć pewność, że zostanie się zrozumianym. Comtec, oferując globalne usługi w zakresie tłumaczeń ustnych, może zapewnić Ci tłumacza na Twoje stoisko. W zależności od lokalizacji i budżetu, tłumacz może towarzyszyć Państwu podczas podróży zagranicznej lub być obecny na miejscu, aby wspierać Państwa w dniu wystawy. Aby w pełni wykorzystać możliwości tłumacza, konieczne jest dokładne zapoznanie go z działalnością firmy, marką, usługami i produktami, aby zapewnić ich perfekcyjny przekaz. Upewnij się, że przekazałeś nam wszelkie istotne materiały z wyprzedzeniem, aby pomóc naszemu lingwiście w przygotowaniach! Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj nasze najważniejsze wskazówki dotyczące tłumaczenia ustnego.
  7. Naucz się powitań i kluczowych zwrotów. Nauczenie się kilku kluczowych zwrotów w języku kraju, w którym się wystawiasz, pomoże również w budowaniu relacji z potencjalnymi klientami, inwestorami lub dostawcami, jak wyjaśnia James Brown z firmy Comtec w tym wpisie: Rozważasz wejście na nowy rynek? Dlaczego warto poświęcić czas na naukę języka?
  8. Słuchaj opinii. Twoje pierwsze międzynarodowe targi, niezależnie od tego, jak dobrze się do nich przygotowałeś, będą dla Ciebie bardzo trudnym doświadczeniem. Wykorzystaj wszelkie opinie na temat stoiska, ekspozycji, materiałów marketingowych oraz sposobu prezentacji produktu lub usługi, aby wykorzystać je podczas następnych targów lub wystaw.

Jeśli planujesz wystawić się na międzynarodowych targach i potrzebujesz wsparcia tłumaczeniowego dla swojej ekspozycji i materiałów marketingowych lub chciałbyś zarezerwować tłumacza w celu ułatwienia komunikacji z potencjalnymi klientami, skontaktuj się z nami pod adresem info@comtectranslations.com lub zadzwoń pod numer + 44 (0) 1926 335 681. Jesteśmy tu gotowi i czekamy, aby pomóc.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn