• Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Ucząc się od Pepsi, jeden rozmiar (lub smak) nie pasuje do wszystkich. Aby zaspokoić zróżnicowane kubki smakowe klientów na całym świecie, wiodący producent napojów bezalkoholowych opracował około 100 różnych smaków dla rynków międzynarodowych.

Najdziwniejsze smaki

Do najdziwniejszych smaków należą Pepsi Ice Cream, Pepsi Fire (o smaku ostrego cynamonu) i Pepsi Ice (o smaku miętowym), sprzedawane na wielu rynkach, m.in. w Tajlandii, Malezji, Singapurze i Wietnamie.

W ostatnich latach firma stworzyła również kilka limitowanych edycji smakowych, w tym Pepsi White (o smaku jogurtu), Pepsi Pink (o smaku mleka truskawkowego), Pepsi Mont Blanc, limitowaną edycję Pepsi opartą na francuskiej pustyni kasztanowej, oraz Pepsi Ice Cucumber (o smaku ogórka), wszystkie sprzedawane w Japonii przez ograniczony czas. Firma podjęła nawet krótką próbę wprowadzenia na rynek napoju o charakterze porannym, wprowadzając w 1989 r. Pepsi AM, bogatą w kofeinę wersję zwykłej Pepsi, która została wycofana z rynku zaledwie rok później.

Zmiana produktu w celu sponsorowania imprezy

Firma tworzy również smaki promujące wydarzenia międzynarodowe, takie jak limitowana edycja Pepsi Gold, wprowadzona na rynek z okazji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w 2006 roku.

Czego brytyjskie firmy mogą się z tego nauczyć?

Firmy planujące wprowadzenie produktu lub usługi na rynek zagraniczny powinny pamiętać, że jeden rozmiar nie pasuje do wszystkich. Muszą być przygotowane na dostosowanie swojej oferty do potrzeb międzynarodowych nabywców.

Firmy myślące przyszłościowo wiedzą, że muszą dokładnie zbadać wszystkie potencjalne rynki docelowe, aby móc odpowiednio dostosować swoje produkty do lokalnych gustów, potrzeb, standardów i przepisów.

Pewnie już się domyśliłeś, że jesteśmy niesamowitymi entuzjastami wszystkich spraw związanych z językami! Jeśli więc masz pytania lub chcesz dowiedzieć się więcej o nas, skontaktuj się z nami, pisząc na adres info@comtectranslations.com lub dzwoniąc pod numer + 44 (0) 1926 335 681.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn