W zaktualizowanym raporcie British Council - Języki dla przyszłości - hiszpański został określony jako najważniejszy język dla rządu brytyjskiego, firm, organizacji i osób prywatnych, aby odnieść sukces na globalnym rynku.

Ci z Państwa, którzy uczyli się hiszpańskiego w szkole lub na studiach, są w doskonałej sytuacji, ponieważ ich umiejętności językowe są bardzo pożądane, zwłaszcza po opuszczeniu UE. Jeśli Twoja firma nie traktuje hiszpańskiego jako niezbędnego języka, oto kilka powodów, dla których warto rozważyć wprowadzenie go na wyższy poziom.

Dlaczego firmy potrzebują hiszpańskiego?

Hiszpania jest obecnie ósmym największym nieanglojęzycznym rynkiem eksportowym Wielkiej Brytanii, wartym prawie 15 miliardów funtów w 2015 roku. Hiszpania jest również piątą co do wielkości gospodarką w UE i z populacją 47 milionów jest dużym rynkiem konsumenckim.

Hiszpańscy konsumenci powoli przyjmowali e-handel, ale teraz szybko nadrabiają zaległości. Hiszpański rynek e-commerce wzrósł o 24,8% rok do roku w pierwszym kwartale 2017 r., oferując ogromne możliwości handlu transgranicznego, zwłaszcza gdy wzrost krajowego handlu elektronicznego spowalnia.

Nie tylko eksportujemy towary do Hiszpanii, eksportujemy również naszych turystów z 14 milionami mieszkańców Wielkiej Brytanii odwiedzających w 2015 roku! Wielka Brytania jest również popularna wśród hiszpańskich podróżników, zajmując trzecie miejsce po Francji i Niemczech dla odwiedzających nieanglojęzycznych.

Dlatego wiele firm potrzebuje języka hiszpańskiego albo do eksportu, albo do komunikowania się z hiszpańskimi gośćmi, gdy odwiedzają nasze wybrzeża.

Oczywiście, handel z Hiszpanią jest tylko jedną z części obrazu. Język hiszpański ma status języka urzędowego w 21 krajach i tylko dwa z nich znajdują się w Europie: Andora (nie będąca członkiem UE) i Hiszpania. Pozostałe kraje znajdują się w Ameryce Środkowej i Południowej i są to: Argentyna, Boliwia, Chile, Kolumbia, Kostaryka, Kuba, Dominikana, Ekwador, Gwinea Równikowa, Salwador, Gwatemala, Honduras, Meksyk, Nikaragua, Panama, Paragwaj, Peru, Urugwaj i Wenezuela. Spośród tych krajów, Chile, Kolumbia i Meksyk zostały uznane przez Brytyjskie Izby Handlowe za rynki wschodzące, które oferują brytyjskim firmom możliwości globalnego wzrostu.

Jednak wszystkie trzy kraje mają niski wskaźnik znajomości języka angielskiego, co oznacza, że brytyjskie firmy muszą zapewnić sobie znajomość języka hiszpańskiego, jeśli chcą wykorzystać te możliwości. Spośród trzech zidentyfikowanych krajów Ameryki Łacińskiej, Meksyk jest szczególnie interesujący z biznesowego i językowego punktu widzenia. Jest to druga co do wielkości gospodarka w Ameryce Łacińskiej - Wielka Brytania jest obecnie piątym co do wielkości inwestorem w tym kraju - jest to również kraj z największą liczbą umów o wolnym handlu na świecie.

Na stronie Brytyjskiej Izby Handlowej czytamy: "Meksyk to kraj o ogromnym potencjale, który wykazał się przewidywalnym, stabilnym wzrostem gospodarczym. Jest to dynamiczny rynek i analitycy przewidują, że jego gospodarka będzie siódmą co do wielkości na świecie do 2050 roku. Meksyk oferuje wiele możliwości dla brytyjskich firm w sektorach takich jak opieka zdrowotna, handel detaliczny, infrastruktura, przemysł lotniczy i energetyczny."

Pod względem językowym, hiszpański jest pierwszym językiem 20% populacji i jest najczęściej używanym językiem. Ale istnieje również 68 rdzennych języków meksykańskich uznanych przez rząd meksykański, chociaż 130 rdzennych języków zostało utraconych. Aby chronić rdzenne języki meksykańskie i wielokulturową tożsamość kraju, w 2002 roku stworzono Ustawę o prawach językowych. Na szczęście, dla firm chcących eksportować lub rozwijać się w Meksyku, hiszpański jest językiem biznesu.

Uwaga na tłumaczenia hiszpańskiego! Istnieje różnica między europejskim językiem hiszpańskim a latynoamerykańskim, więc nie należy mylić tych dwóch języków. Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj ten wpis na blogu.

Hiszpanie w krajach anglojęzycznych

Ze względu na bliskość Meksyku, Kuby i innych krajów Ameryki Środkowej, Stany Zjednoczone mają również dużą społeczność hiszpańskojęzyczną. 30 - 40 milionów mieszkańców USA wymienia hiszpański jako swój język ojczysty i oni również stanowią okazję dla firm. 72,1% konsumentów spędza większość lub cały czas na stronach internetowych w swoim języku ojczystym, co oznacza, że osoby posługujące się językiem hiszpańskim w USA są bardziej skłonne do dokonania zakupu w Twojej firmie, jeśli skierujesz do nich hiszpańskojęzyczną wersję swojej strony internetowej.

Jest to również prawdą, jeśli chcesz dotrzeć do hiszpańskojęzycznych gości przybywających do Wielkiej Brytanii, czy to w celach biznesowych, czy dla przyjemności, z Hiszpanii lub obu Ameryk. Posiadanie treści strony internetowej, marketingu i obsługi klienta przetłumaczonych na język hiszpański jest dobrym sposobem na przyciągnięcie odwiedzających i wyróżnienie Twojej firmy na tle krajowej konkurencji.

Aby zapewnić profesjonalne wsparcie, dysponujemy zespołem hiszpańskich lingwistów mówiących w ojczystym języku, którzy pomogą Twojej organizacji skutecznie komunikować się na rynkach hiszpańskojęzycznych. Nasi lingwiści są tłumaczami z doświadczeniem branżowym, pracującymi w języku hiszpańskim europejskim i latynoamerykańskim.