W ciągu ostatnich kilku tygodni widzieliśmy, jak globalne firmy przyjmowały różne strategie komunikacyjne w odpowiedzi na kryzys związany z koronawirusem - z bardzo różnymi rezultatami.
W czasie, gdy potrzeba jasności jest większa niż kiedykolwiek, poprosiliśmy eksperta ds. komunikacji kryzysowej, Amandę Powell-Smith, CEO Forster Communications, o kluczowe rzeczy, o których muszą pamiętać nasi międzynarodowi klienci.
Amanda uważa, że komunikacja w każdym momencie - ale szczególnie podczas COVID-19 - powinna być zarówno przemyślana, jak i użyteczna. Poniżej opowiada o tym, jak ważne jest dodawanie wartości i bycie częścią rozwiązania - a nie tylko dodawanie do szumu.
Poniższe rady pochodzą z artykułu Amandy, Communicating with kindness, który uprzejmie zaadaptowała dla nas, abyśmy mogli podzielić się nimi z osobami zajmującymi się komunikacją w globalnych firmach.
COVID-19 wyrzucił świat poza jego oś i fundamentalnie zmienił życie milionów ludzi w oszałamiającym tempie. Spowodował również lawinę komunikatów - niektóre doskonałe, inne mniej niż pomocne.
Oto kilka wskazówek, dzięki którym komunikacja biznesowa będzie miała wartość dodaną.
Bądź rozważny
Bądź użyteczny
Przemyślana i użyteczna komunikacja powinna być podstawą w każdym momencie, ale te cechy nigdy nie były tak ważne, jak teraz.
Istnieje kilka podejść do zarządzania komunikacją globalną. Niektóre firmy dają swoim rynkom wolną rękę, decydując się na opracowywanie kampanii komunikacyjnych lokalnie, w oparciu o potrzeby swoich międzynarodowych odbiorców. Inne wolą, aby centralny zespół ds. komunikacji przejął inicjatywę i tworzył treści dla wszystkich rynków.
Istnieje jednak rozwiązanie pośrednie, które może okazać się szczególnie skuteczne. W tym podejściu, centralny zespół ściśle współpracuje z rynkiem międzynarodowym w celu opracowania ram opartych na uzgodnionych priorytetach i tematach. Po ustaleniu ram zespół centralny opracowuje treści i zarządza tłumaczeniami lub rynki przygotowują materiały we własnym języku w oparciu o uzgodnione tematy i zagadnienia. Amanda opisuje to podejście jako coś w rodzaju cegieł w murze: "Każdy ma szansę zbudować w nim swój kawałek".
Opracowując ramy oparte na przemyślanych i użytecznych działaniach oraz oceniając lokalne treści pod kątem tych wartości, można sprawić, że globalna komunikacja stanie się częścią rozwiązania, a nie tylko dodatkowym szumem.
Oprócz komunikacji zewnętrznej firmy, w tym czasie nastąpił gwałtowny rozwój komunikacji wewnętrznej w wielu globalnych organizacjach. Zebraliśmy praktyczne porady i wskazówki w naszym najnowszym przewodniku "Tworzenie komunikacji wewnętrznej, która angażuje i łączy w każdym języku", który może Ci się przydać.
Czytaj więcej: http://fabryka-jezyka.edu.pl